folkliv_small

I våra produktioner arbetar vi med att skapa förändring och förmedla budskap på ett personligt sätt. Med hjälp av våra kunskaper inom dramaturgi och kommunikation gör vi filmer som ger effekt och speglar avsändarens unika kvaliteter.

Vi producerar såväl reklam- och informationsfilm som dramafilmer.

Folkliv arbetar både direkt mot kund och som en kreativ partner till byråer. Vi kan ta hand om hela produktionskedjan från idé och manus till färdig produktion.

Se exempel på våra produktioner nedan.

img295
Odelius

Odelius

Reklambyrån Odelius startade en ”fabrik för magisk marknadsföring”. På hemsidan kunde man följa olika kapitel av kundens väg från förvirring till upplysning.

img268
Evy

Evy

I Kapstadens starka solljus sattes Evys högteknologiska solskyddskräm på prov.

img243
Allmännyttan

Allmännyttan

Allmännyttan har undersökt hur vi kommer att leva och bo i framtiden, och ville berätta om detta i en film. Här visas introt.

img212
RFSU

RFSU

På uppdrag av RFSU har vi producerat denna film om känslor kring att testa sig.

img206
Shieldmaid

Shieldmaid

Vi filmade Shieldmaids vackra smycken i Paris. En drömlik kärlekshistoria.

img200
Drömspel - SVT

Drömspel

En äventyrsfilm för de minsta producerat tillsammans med SVT. Nicola hamnar i sin datavärld där han möter talande spindlar, udda karaktärer och den onda Avhandlingen, som har tagit hans mamma tillfånga…

img174
Scandic Hotels m.m.

Showreel

Snabba kanoter, glada hundar och blankpolerad bilvax är några av de ting vi förevigat på film. Här kan ni se exempel på våra produktioner.

img173
Universal Music

Universal Music

Lars Winnerbäcks kritikerrosade konsert inleddes med denna film producerad av Folkliv. Inspelningen skedde i hans hemstad Linköping och LWs dikt läses av Staffan Westerberg.

img169
Next Step Group

Nya Hovås

I ”Nya Hovås” finns en rad välsorterade butiker som erbjuder personlig service. En shoppingupplevelse att drömma om!

img137
Jämtkraft

Jämtkraft

Jämtkraft producerar, distribuerar och säljer elkraft och fjärrvärme. Med dotterbolaget Elaton gavs kunder möjlighet att köpa el på börsen, med hjälp av experter – en ”el-revolution”. Folkliv producerade en film för att visa hur detta går till.

img81
Rädda Barnen

Rädda Barnen

I Rädda Barnens undersökning, Ung röst, svarade 25 000 barn och ungdomar på hur de mår och trivs i skolan. Undersökningen visade att ett stort antal känner oro och stress i skolan. Filmen, som är baserade på elevers verkliga citat, producerades för att uppmärksamma resultatet av undersökningen.

img84
VitaePro

VitaePro

Vi träffar Ernstas matte, som lever ett aktivt liv med hjälp av kosttillskott. Filmen producerades för att illustrera hur krångligt språket skulle bli vid en eventuell lagändring för hälsokostmedel.

img87
Mind

Mind

När organisationen lanserade sin självmordslinje fick vi i uppdrag att producera en film för att skapa uppmärksamhet kring tjänsten. Personer med egna erfarenheter av självmordsförsök berättar om sina upplevelser, och kända profiler uppmanar personer med självmordstankar att söka hjälp.